Elke dag spreken wij klanten met uiteenlopende situaties. Een jong stel die hun eerste woning gaat aankopen, een gezin met gezinsuitbreiding op komst op zoek naar een grotere woning, senioren die gelijkvloers willen wonen. Dat maakt ons werk ook zo afwisselend en persoonlijk, geen enkele situatie is exact hetzelfde.
Het doel is natuurlijk iedereen voorzien van een passende financiering, maar wij hebben het niet alleen voor het zeggen. Uiteindelijk moet de geldverstrekker (bank) de financiering accorderen. Het is daarom onze taak om de situatie zo goed mogelijk in beeld te brengen en te beargumenteren waarom wij een financiering passend achten. Ook wanneer dit wellicht buiten de reguliere lijnen van de betreffende bank valt.
Dit was ook het geval bij de klanten van Stephanie Vrijenhoek, adviseur bij HypothekenUnie in Weert. "Geen enkele klantsituatie is hetzelfde. Je ontmoet elke keer nieuwe klanten en krijgt weer een andere klantsituatie voorgeschoteld, maar soms komen er klanten op je pad die je echt bijblijven". Zo ook de familie Donders. Meneer en mevrouw hebben een 14 jarige zoon welke hulpbehoevend is en thuis continu zorg nodig heeft. Nu hun zoon ouder wordt hebben ze meer ruimte nodig in huis. Daarnaast wordt vereist dat een mantelzorgwoning aan de eigen woning geschakeld moet zijn en hun huidige huis kon hen hierin niet voorzien. Ze groeiden uit de voegen van hun huidige huis en een uithuisplaatsing van hun zoon dreigde hierdoor werkelijkheid te worden.
Door de complexiteit van deze specifieke situatie en verschillende inkomensbestandelen was dit alles behalve een standaard aanvraag. Een aanvraag die helaas bij veel intermediars een afwijziging heeft gekregen en grote impact dreigde te hebben op het gezin. Na een lang en intensief traject en nauwe samenwerking met de Rabobank kunnen we gelukkig zeggen dat de offerte is getekend en de nieuwe (mantelzorg)woning binnenkort werkelijkheid wordt! Stephanie: "Zo een dergelijke aanvraag laat weer zien dat als iets niet standaard is, je misschien al een ‘nee’ hebt gekregen of iets onmogelijk lijkt, dat er soms dan toch alternatieven zijn die het wél mogelijk maken. Kortom: ook voor maatwerk kunnen klanten bij ons terecht en ook al kost zo iets meer tijd, het doel is om voor elke klant een passende financiering te organiseren".
Een traject die ontzettend veel voldoening geeft, weer laat zien waar we het allemaal voor doen en een bank die het maatschappelijk belang voorop stelt en ouderwets meedenkt met de klant. We kijken er met een goed gevoel op terug en als kers op de taart een mooie review van een tevreden klant: "Een team vol motivatie en betrokkenheid. Na vele keren afgewezen te zijn voor een hypotheek omdat onze situatie uniek is, heeft Stephanie het wel voor elkaar gekregen. Met veel vastberadenheid, en oprecht medeleven is het gelukt een bank te vinden die naar ons ging luisteren en bereid was een uitzondering op de regels te maken. Heerlijk om een adviseur te hebben die echt voor je 'vecht'".
Ben je benieuwd wat er in jouw situatie mogelijk is? Neem contact met ons op en wij brengen deze mogelijkheden kosteloos voor je in kaart tijdens een oriëntatiegesprek. Ook tijdens de Corona staan wij voor je klaar, in overleg plannen we de afspraak telefonisch of face to face op een locatie naar keuze. Dat kan zowel bij jou thuis als op een van onze kantoren, waar en wanneer het jou uitkomt. De koffie staat bij ons altijd klaar!